خانه » دستورپخت » سبزی پلو با ماهی شیر

سبزی پلو با ماهی شیر جنوب از اون غذاهای خوش خوراک و لذیذه

محصولات متنوع #نوبرسبز رو ميتونيد از تمامى ماركت هاي داخل و خارج از ايران تهيه كنيد. تكنولوژي نوين به كار رفته در روش انجماد محصولات ( IQF ) مواد مغذى و ويتامين هاي سبزيجات رو حفظ ميكند.

مواد لازم:

سبزی پلوی نوبر سبز

یک بسته ماهی شیر

  یک کیلوگرم برنج

۴ پیمانه پیاز

یک عدد سیر

۱۰ حبه لیمو ترش

روغن زیتون

کره

ادویه ها :نمک_فلفل_پودرسیر_زعفران

طرز تهیه:

ماهی شیر را برش زده و با نمک ، فلفل و پودر سیر مزه دار کنید. زعفران دم کرده و اب لیمو ترش اضافه کنید و برش های پیاز و سیر روی ماهی ها قرار دهید . برای ۳ ساعت داخل یخچال استراحت کنه . ۴ پیمانه برنج شسته شده را کته کنید .

( توی قابلمه مناسب برنج های شسته شده را ریخته و به اندازه یک بند انگشت بالاتر از برنج آب بریزید.) حدود ۴ ق چ نمک و ۵۰ گرم کره بریزید. بعد از کشیده شدن ۸۰درصد اب برنج سبزی پلو ی نوبر سبز را اضافه کنید و اجازه بدین اب برنج تبخیر شود. روی برنج سیر و کره بریزید و برای ۴۵ دقیقه با شعله کم اجازه بدین دم بکشد. ماهی ها رو از مواد مرینیت خارج کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید . امیدوارم این غذا رو درست کنید و درکنار خانواده از خوردن این غذا لذت ببرید .

درباره ماهی شیر:

ماهی شیر یکی از پرطرفدار ترین انواع ماهی جنوب است. اگر یک بار این ماهی خوشمزه را مصرف کرده باشید ، به طور حتم دلیل این محبوبیت را خواهید دانست. اگر هنوز موفق به تست مزه آن نشده اید ، از این ماهی نگذرید و در آینده حتماً آن را میل نمایید!
اطلاق کلمه « شیر » به این ماهی به دلیل ویژگی های بارز و ممتاز آن است. گوشت بدون تیغ با بافت منسجم و لایه ای در کنار طعم خوشایند ، این ماهی را از هر لحاظ ایده آل نموده است.
بگذارید از یک جنبه دیگر به این موضوع نگاه کنیم : با توجه به اینکه شیر را « سلطان جنگل » می نامند ، « سلطان ماهی جنوب » لقب برازنده ای برای « ماهی شیر » خواهد بود! شاید برایتان جالب باشد که به دو نوع دیگر از آبزیان دریایی جنوب ، لقب « شیر » را اطلاق نموده اند. ماهی شیر بندر و شیر نیزه!