خانه » اخبار و رویدادها » مراحل کنترل کیفیت در نوبرسبز

مراحل کنترل کیفیت در نوبرسبز

پایش محصول با کیفیت، از لحظه ی کاشت دانه تا زمان رسیدن به دست مشتری با کنترل کیفیت

زمان تقریبی مطالعه ۴ دقیقه

در این مقاله مراحل کنترل کیفیت محصولات نوبرسبز از لحظه کشت تا زمان توزیع را بررسی میکنیم:

پیش از هر چیز ابتدا باید بدانیم کنترل کیفیت مواد غذایی چیست؟

کنترل کیفیت مواد غذایی نقش حیاتی در سلامت انسان ها دارد. همان طور که میدانیم تغذیه و خوراک در قاعده هرم مزلو و به عنوان بنیادی ترین نیاز جامعه انسانی و تامین بقا، امنیت و بهداشت مطرح می شود.

با در نظر گرفتن این دیدگاه، تامین محصول غذایی باکیفیت، سالم و مورد نیاز جامعه، اصل بنیادین تغذیه سالم است. جهت تامین این رکن اساسی، کنترل دقیق و مناسب ماده غذایی در فرآیند تولید تا مصرف نیز، حائز اهمیت می باشد. یک محصول غذایی در صورتی می تواند برای انسان مفید باشد که فاقد هر نوع آلودگی بوده و هرگز عامل بروز بیماری و ایجاد ضرر جبران ناپذیر به افراد یا جامعه نباشد.

با توجه به این مقدمه، کنترل کیفیت (Quality Control) یا به اختصار QC، سیستمی است که با استفاده از بازرسی مستمر، ماشین آلات مناسب و اعمال اصلاحی تا زمان رسیدن محصول نهایی به کیفیت مطلوب، مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین این عمل، یک فرآیند مستمراست که نیاز به برنامه ریزی دقیق جهت حفظ و بهبود کیفیت محصول نهایی دارد.

اهمیت کنترل کیفیت در فرآورده های غذایی، به جهت جلوگیری از خطرات جسمی است زیرا کیفیت مواد غذایی تاثیرپذیر از آلودگی های میکروبی، شیمیایی و فیزیکی در هر مرحله است. وجود هریک ازاین آلودگی ها سلامت مواد غذایی و خوراکی را به لحاظ پزشکی و تغذیه ای مردود می کند. بنابراین پایش محصولات غذایی عاملی بسیار مهم و جدی در تامین سلامت افراد و جامعه است.

نوبرسبز به عنوان اولین تولیدکننده محصولات غذایی منجمد در ایران، همواره به تامین محصول با کیفیت جهانی پایبند است. کنترل کیفیت در نوبرسبز از لحظه ی کشت دانه شروع می شود تا نهایتا محصولی بی نظیر به دست مشتری برسد. (مشاهده گواهینامه های استاندارد نوبر سبز)

کنترل کیفیت در مزرعه

شرکت نوبرسبز برای کشت محصولات مورد نیاز خود با کشاورزان بسیار زیادی در سراسر ایران همکاری می کند.

محصولات کشاورزی مورد نیاز نوبرسبز با نهایت احترام به محیط زیست و سلامت مصرف کنندگان، کشت می شود. هدف ما کشت بهینه محصول از نظر راندمان و کیفیت است که این مهم با کنترل کامل مزرعه و کمترین میزان مصرف کود و آفت کش ها محقق می شود.

کنترل کیفیت در فرایند تولید

ویتامین ها و خواص میوه جات و سبزیجات به محض برداشت از مزرعه شروع به کم شدن می کنند، یعنی هر لحظه کیفیت محصول در حال کاهش است. به دلیل این که محصولات مستقیم از مزرعه به کارخانه منتقل می شوند، نیازی نیست که آن ها را به صورت نارس برداشت کنیم، محصولات اولیه نوبرسبز در مزرعه به صورت طبیعی کاملا رسیده می شوند تا بیشترین میزان ویتامین ها و مواد مغذی در آن ها ایجاد شود سپس محصول با کیفیت و رسیده شده برداشت می شود.

هدف نوبرسبز این است که محصولات خود را به همان شکل طبیعی تنها چند ساعت بعد از برداشت به سرعت به کارخانه منتقل کند، در نهایت تازگی، حداکثر میزان ویتامین ها و مواد معدنی و در رسیده ترین حالت ممکن.

کنترل کیفیت نهایی

کارشناسان با تجربه و مدیران زبده کنترل کیفیت نوبرسبز، به صورت منظم و دائم از محصولات نهایی تولید شده نمونه برداری کرده و در آزمایشگاه مرکزی مواد غذایی کارخانه نوبرسبز، مورد آزمایش و بررسی قرار می دهند، طی این مراحل پارامترهای فیزیکی، شیمیایی و میکروبیولوژیکی محصولات تولید شده مورد بررسی قرار گرفته و در صورت وجود مغایرت، محصول تولید شده توقیف و اجازه فروش محصول، توسط واحد کنترل کیفیت صادر نمی شود.

تیم نوبرسبز با استفاده از تکنیک های مدیریت محصول و با تمرکز بر کنترل کیفیت در فرایند تولید، محصول نهایی را از مزرعه تا آشپزخانه شما پایش میکند

ما به کمک تیم قدرتمند نوبرسبز، همواره از سلامت و کیفیت محصول نهایی که در فریزر شماست، اطمینان داریم.